måndag 18 maj 2009

Klänning funnen!

Igår var vi ute och gick i Vallkärra, ca 5 km norr om Lund, för att spana på ett hus som vi sett på Hemnet. Vallkärra verkar riktigt trevligt, men med tanke på att det var så många på visningen på söndagen att vi inte ens fick komma så lär ju priset stiga endel... Vi fick iaf en trevlig promenad och medhavt kaffe i en park!

På kvällen tränade jag så jag svettades för första gången på minst ett halvår. Det fick bli spinning eftersom jag helst ska undvika hopp och löpning än så länge. Jag som inte ens brukar tycka spinning är kul, utan mest ett sätt att träna, var helt lyrisk och jättebesviken när passet redan var slut. Det är härligt att svettas! När jag kom hem blev det mat som Erold, Madelene o Henrik lagade.

Idag marcherade jag med barnvagnen till Nova Lund - shoppingcenter och barnvagnsmecka i Lund. Där lyckades jag hitta inte mindre än TVÅ potentiella klänningar till det stundande bröllopet. En coolare, men kanske inte så bröllopsaktig (och aningen för kort) och en bröllopsaktig men inte så cool. Hmm... Jag försökte få Alfred att välja, men lyckades inte förstå vad han menade :(

Till slut köpte jag båda och lät Erold vara smakråd hemma. Det blev den coolare (fast så himla cool är den iofs inte). Hoppas inte bröllopsparet misstycker.

På eftermiddagen kom Cassandra, med en liten Birka (om hon ser ut som en Birka när hon kommer ut) i magen, och hälsade på. Alfred fick hälsa på sin blivande vän genom magen och var mycket nöjd!

5 kommentarer:

  1. Det är ju ett tecken förstår ni inte det? Att ni inte ska köpa ett hus i Skåne så klart... titta på det här istället http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/427858
    Härliga hemtrakter ;-)

    SvaraRadera
  2. Jo, men var ska vi då jobba? Huset är förresten mitt emot mammas o pappas hus, visste du det?! :)

    SvaraRadera
  3. Räntorna är så låga nu så att folk är köpsugna bara pga det och priserna går upp... Men ni har ju renoverat och hållt på. Ska ni verkligen köpa hus?!
    Fast det är inte alls dumt med hus! Ska bli kul att höra vad som händer.

    SvaraRadera
  4. Nope, inte att det va mitt emot men på samma gata räknade jag ut :)
    Måste man jobba också...? Ni får odla fler barn så slipper ni halva problemet iaf!

    SvaraRadera
  5. Förresten, är Cassandra och du, Charlotte, släkt? Tyckte på bilden att ni ser lika ut...

    SvaraRadera