måndag 25 maj 2009

Inbitna hästmänniskor

Helgen har innehållit så mkt att jag inte ens hunnit blogga... Alfred har lekt en massa och faktiskt hållt upp huvudet i nån kort sekund när han låg på mage! Det går framåt!

Vi har mest pysslat o pulat hemma. Städning, blomplantering, tvätt av persienner, syltkokning, biltvätt och så ganska mycket barnpassning och amning förstås! I fredags var min jobbarkompis Karolina och hennes sambo Viktor här, och på lördagkvällen var vi faktiskt ute och åt hela familjen! Alfred i sin vagn förstås. Han sov så snällt hela middagen, så det kommer vi nog göra om! Vi kom fram till att vi måste passa på att gå ut och äta nu när han är så liten så han ligger i vagnen och medan vi fortfarande bor i stan på gångavstånd. Man vet ju aldrig när vi slår till på ett hus :)

På söndagen var vi på Malmö City Horse show. Som de inbitna hästmänniskor vi är så åkte vi dit trots regn och rusk och blev riktigt blöta... Jag önskade att jag fått ligga varm o torr bredvid Alfred i vagnen! Det var fälttävlan vi kollade på och det var riktigt häftigt att se live faktiskt! Det ser ännu farligare ut än på TV!



















3 kommentarer:

  1. Ja, jag vågar inte tänka på om det finns någon olycksstatestik för fälttävlan, men visst ser det spännande ut. Har aldrig sett det live själv.

    Förresten, har ni gissat vem jag är? Jag har inte avslöjat aliaset för er, eller använt "Ada" tidigare. Fråga gärna annars. :-) I värsta fall kan jag byta till mitt riktiga namn.

    SvaraRadera
  2. Hihi, jag tror jag har gissat vem du är :) Börjar och slutar ditt riktiga namn på samma bokstäver som Ada börjar och slutar på? Himla kul med massa kommentarer, jag är dålig på att svara på dem bara...

    SvaraRadera
  3. Visst gör det det. :) Jag kanske blir lite orgelbunden med att kommentera eftersom det är så mycket på jobbet, men det är jätteintressant att följa era äventyr...

    SvaraRadera