torsdag 7 maj 2009

Mammagrupp o bikiniprovning

I tisdags hade vi första träffen med mammagruppen på BVC. 8 mammor med barn mellan 6-12 veckor. Alfred är 7 veckor, men var nästan störst av alla bebisarna :) Enligt invägningen på BVC igår så väger han nu 5800 g och är 61 cm lång. Mammorna verkade jättetrevliga, blir kul att fortsätta hitta på saker med dem. Första träffen var idag på mamma-baby-gympan dit jag lyckades värva 2 stycken!

Hmm... inser att det nog är mest jag som bloggar, snarare än "familjen Oom", men jag antar att ni förstår att jag är jag och inte Erold. Han får väl underteckna med sitt namn om han händelsevis skulle få för sig att skriva ett inlägg nång gång!

Idag var jag på stan o provade kläder ensam med Alfred för första gången. Vet inte hur många gånger jag kollade ut ur provhytten för att se om vagnen stod kvar (1 dm från min hytt). Såg framför mig hur jag rusade ut i bikini (det var det jag provade) - el ännu värre utan - för att hinna ikapp en eventuell kidnappare...

Igår kväll kom Erolds kusin Marie och hennes sambo Uffe på besök. Se bild. Alfred blev så trött av besöket att han somnade gott på pappas bröst.




















2 kommentarer:

  1. vad fint matchade ni är, erold o alfred :) /elin

    SvaraRadera
  2. Tack för att vi fick titta in här. Härliga bilder på "A-killarna"./ Anton med mamma

    SvaraRadera