lördag 16 maj 2009

Jakt på bröllopskläning

Fredagen blev en lugn dag med ett enda mål - att hitta en klänning till Charlottes o Mattias bröllop om 2 veckor. Uppgiften misslyckades eftersom den enda affär där jag egentligen hade nån förhoppning om att hitta en klänning ligger i en källare med en minitrappa ner (vet inte ens om vår vagn är smal nog att få ner), plus att det var 50% på halva sortimentet just igår och packat med folk så även om jag kommit ner med vagnen skulle jag inte haft nånstans att ställa den. Suck, nästa gång får det bli ett barnvagnsanpassat shoppingcenter!

Däremot lyckades jag shoppa ett par dyra solglasögon på 5 minuter, ett par byxor, ett par tights och två toppar! Shoppingmamman har kommit igång! På kvällen kom Therese o Anders och lagade mat och spelade spel.

Idag var första lördagen på länge som vi bara var hemma utan besök. Jag gav Alfred sin första pianolektion och Erold övade näsgnuggning. Nu är det dags för melodifestival. Vi är ju en familj nu, har jag förklarat för Erold, och då tittar man faktiskt på melodifestivalen vare sig man vill eller inte!














































3 kommentarer:

  1. Hej!
    Alfred verkar gilla att stå i centrum redan!
    Hälsningar Farmor

    SvaraRadera
  2. Vi kanske kan komplettera varann, jag har en klänning, men lyckades inte hitta några solglasögon trots desperata försök hela fredagen!!
    Utbildningen jag sökt är till vårdadministratör.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nja, när det gäller piaot får du nog vänta lite med att lära ut pedalteknik tills han når ner. :-) Ja, och kanske inga stycken med oktaver heller!
    Det är kul att se hur din världsbild blir Alfrediserad. Fast man skulle kunna tro att affärerna har byggt nya trappor...

    SvaraRadera