lördag 27 juni 2009

Mormor på besök och vaccination

I tisdags kväll kom mormor Berit på besök och stannade till torsdag morgon. Onsdagen bjöd på strålande väder så det blev en shoppingtur på stan och glass och kaffe i Stadsparken. På kvällen låg Alfred på mage utan kudde och höll upp huvudet i flera minuter. Troligtvis inspirerad av mormors närvaro!

På torsdagen var det dags för den fruktade (av mamma Charlotte) 3-månaders-vaccinationen. En spruta i vardera lår. Lill-prinsen grät hjärtskärande av båda sticken, men det gick ganska fort över när sköterskan Ylva skojade med en speldosa framför honom. På vägen hem låg han t.o.m. och skrattade i vagnen. Framåt kvällen blev det lite gnälligare igen och kanske att han hade lite feber också. Jag passade på att gå och träna step just denna kväll så Erold fick ta hand om honom, men det gick ju bra det också. (Mobilen låg tryggt under stepbrädan hela tiden ifall jag skulle bli hemkallad... Det är ju bara ca 2 min cykelväg från gymet). På fredagen var Alfred som vanligt igen så nu kan vi pusta ut igen tills det är dags för nästa vaccinationsdos vid 5 månader.


Alfred har börjat ta tag i saker!














Lunch på balkongen med mormor Berit














Oj, kunde jag det här?!














Fika i stadsparken



















Ny hatt och på strålande humör!



















Jag kan sitta också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar