fredag 5 juni 2009

Nytt storhandlingsförsök!

Skam den som ger sig tänkte jag och gjorde i torsdags ett nytt försök till storhandling på Maxi i Toftanäs. Varför tänkte jag inte förra gången på att det finns vagnar med babysitsar på?! Nu slapp jag ju kånka med mig bilbarnstolen in utan kunde enkelt sätta Alfred i en sån sits istället. Bara fördelar med detta. Han tyckte det var kul att se sig omkring, jag kunde se honom hela tiden, jag slapp baxa runt på en familjevagn som väger bly, och jag fick plats med allt jag ville i vagnen!! Fantastiskt! Dessutom skippade jag självscanningen vilket kapade en massa tid. Jag hatar att handla frukt när man självscannar! Så summa summarum blev det en lyckad handlingstur, med bara ett missöde... se kort.

Igår var jag på företagets sommarfest. Festen började klockan 17.30 så jag ammade precis innan jag gick, sen fick Erold köra dit med Alfred runt 20-tiden (lagom mellan huvudrätt och efterrätt...) så att han kunde äta igen. Han brukar ju äta med 3-timmars-intervall så jag såg till att vara hemma igen vid 23, men då sov han så gott så gott. Kl 4 fick jag väcka honom för att inte brösten skulle sprängas :). Tänk, jag hade ju kunnat festa loss hela natten! Inte för att jag skulle orkat det, men ändå...

Nu är det snart dags att klä Alfredo i Sverigemunderingen för att heja fram Sverige i Sverige-Danmark-matchen. Tur att han sover nu så att han är utvilad till matchen!



















Enda missödet var att ett paket jäst krossades under drickabacken... men det kan jag leva med!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Alfred verkar ju trivas på shoppingturen. Snart hjälper han dig välja för det var Erold intresserad av.
    Hälsningar Farmor

    SvaraRadera