onsdag 16 september 2009

Plötsligt händer det!

Inatt sov Alfred från 20 till 6.30 utan att äta! I två kvällar har vi gett honom välling på kvällen för att se om det kanske gör att han håller sig mätt längre och därmed inte vaknar och vill äta på natten. Han älskar välling och klunkar i sig en hel flaska (240 ml) hur fort som helst. Första natten hjälpte det inte alls, då vaknade han t.o.m mer än vanligt - kanske magen var ovan vid välling... Men inatt sov han som en stock! Han kanske skulle sovit längre än till 6.30 t.o.m, men då väckte vi honom för att tima sovtider inför babysimmet. Hoppas nu att detta inte bara var en engångsföreteelse!

Huset som vi tittade på i helgen var ingen hit. Jag fick nån typ av panik när vi kom in där för att allt var så gammalt och fult. Trots att vi såklart skulle låtit renovera (inte gjort så mkt själva hade vi bestämt) så fick jag ont i magen när jag försökte tänka mig in i hur det skulle vara att bo där. Så vi gick därifrån ganska snabbt och nu lutar det nog åt ett nybyggt eller åtminstone relativt nytt hus... Det är ju bra att man inser det innan man köper nåt iaf!

Igår var en mäklare här och värderade vår lägenhet också, för att vi ska veta ungefär hur mkt vi kan tänkas få för den. Det var trevliga siffror hon pratade om, men det hänger ju alltid på hur många intressenter man får också...

Bäst att packa väskan inför babysimmet, sen blir det lunch med Gambrokollegor och i em ska jag faktiskt på möte med jobbet + efterföljande middag på kvällen. Alfred får följa med på mötet och sen hämtar Erold honom på mitt jobb efter 16. Så grabbarna får klara sig själva hemma med gröt och välling ikväll.

Välling är mumma! (Hoppas inte Erold misstycker att jag lägger ut bilder på honom i kalsonger...)

En helt vanlig vardag

PS. Förlåt Emma att jag stal din titel...

1 kommentar:

  1. Mm, det är faktiskt lätt att underskatta hur mycket som behöver göras på ett hus. (Jag har varit med om många renoveringar.) Ett tips från en bra mäklare är att leta efter sådant som ser väldigt trist ut, men där det dåliga är lätt att fixa. Räkna på vad renovering kan kosta innan ni lägger bud.

    Bättre ni köper rätt, än att ni bestämmer er för att flytta igen om något år.

    SvaraRadera