torsdag 17 september 2009

Och så händer det igen!

Vällingen var en hit! Inatt sov han hela natten igen! Denna natten var ännu bättre än den förra efs jag inte ens behövde gå upp och ge honom nappen/klappa på honom en enda gång. Jag låg alltså stilla i min egen säng en hel natt för första gången sedan han föddes! Helt fantastiskt!

Babysimmet igår gick hyfsat. Tyvärr har Alfred av någon anledning blivit rädd för att duscha. Man måste ju duscha innan man går i poolen och efter vill jag ju gärna duscha av honom kloret också. Men igår började han gråta bara han såg duschrummet båda gångerna. Vet inte vad vi gjort för fel. Det kanske kan vara att han varit väldigt trött de senaste gångerna han duschat... I bassängen gick det bra, men han är en liten betänksam man som inte vill vara för nära andra barn. Vid några moment ska man hålla in barnen i mitten så att de får titta och plaska på varandra. Men så fort jag höll honom för nära något annat barn började han snyfta... Så vi fick plaska för oss själva en bit bort och det gick jättebra, så det är inte vattnet han är rädd för.

Nytt grepp för igår var "ryggsäcksgreppet". Man hänger barnet på ryggen som en ryggsäck och håller i hans händer över sina axlar, sen går man runt i vattnet och svänger med dem som en svans. Det gillade han jättemkt! En av mammorna råkade tappa greppet om sin lilla svans så att hon halkade ner under vattnet, men det var nog ingen skada skedd...

På eftermiddagen var det ju jobbmöte för min del. Alfred var med på mötet i nästan 1.5 timme och var hur snäll som helst. Han satt i mitt knä och tittade och tittade på alla som pratade runt bordet. Som sagt, han är lugn och betänksam och det är ju en fördel i vissa fall! Ingen av de andra hade varit med om ett så snällt barn :) Sen kom Erold och hämtade honom och vi gick ut och åt på Myntha här i Lund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar