torsdag 10 september 2009

I love dunka-dunka!

Igår vad jag och tränade på Gerdahallen. Ett "riktigt" pass med benböj, utfall och hela kittet. Ingen mesgympa utan nästan som en hederlig fotbollsträning! För första gången efter förlossningen kände jag att jag kunde träna precis som vanligt. Hoppa, ta långa steg - ta i helt enkelt... Det var såå skönt!

Men det bästa var nästan musiken! Ända sedan jag blev gravid har jag hela tiden tänkt på att inte vistas i för högt ljud efs man kan skada hörseln på fostret. När han sen kom ut har han ju alltid varit med mig och jag har inte fått vara i högt ljud iaf. Inte för att jag någonsin har varit nåt stort fan av hög musik, men igår när jag insåg att jag inte behövde tänka på nån annan var det så himla skönt när hon höjde musiken mer och mer ju längre passet gick och jag fick hoppa runt bäst jag ville! :)

3 kommentarer:

  1. Va kul! Man kan behöva få skutta omkring lite till bra musik så här på höstkanten. Blir sugen på lite action efter all datortid. Kanske inte ett intensivpass, men något roligt...

    SvaraRadera
  2. Härligt! Häromsistens när jag körde core + spinning berättade instruktören att hon hade en tremånadersbebis hemma. Jag förstår inte riktigt hur man fixar att leda ett mage/rygg-pass så tätt efter en förlossning...

    SvaraRadera
  3. Emma, nej det fattar jag verkligen inte! Men det finns ju superkvinnor :) Tror det beror på vad man hade för förlossning också... ;)

    SvaraRadera