måndag 7 september 2009

Måndag = Långdag

På måndagar tränar Erold hockey mellan 19-21. Efs han inte kommer hem mellan jobbet och hockeyn innebär detta en 13 timmars mammadag för mig...

I vanliga fall brukar jag tycka att det är ganska skönt att inte ha något inbokat nån dag då och då, men bara för att jag visste att detta var en megalång dag så började jag känna mig rastlös redan kl 10 på förmiddagen. När det dessutom började lukta lösningsmedel i hela lägenheten pga fönsterrenoveringen som pågår så tog en promenad till apoteket.

På apoteket kom en expedit och tittade ner i vagnen och undrade hur gammal han var. Jag svarade glatt och fortsatte sedan - till min egen förvåning - att berätta om fönsterrenoveringen och lukten av lösningsmedel i lägenheten. Expediten var måttligt intresserad av detta och avlägsnade sig snabbt för att hjälpa en annan kund. Herregud! Jag har blivit en sån där som flyger på vem som helst bara för att ha nån att prata med!!

Därefter har dagen sniglat sig fram. Jag gjorde mig ett ärende ner på stan för att byta en tröja som Alfred fått och gick in i ett antal affärer till för att fördriva tiden. Jag glömde dock bort de 2 viktigaste sakerna som jag borde ha gjort. Hämtat en silverborste som gått i arv i min släkt och som vi graverat till Alfred som doppresent (lite sent, jag vet) + lämnat in en dopsked, som Alfred fick, för gravering.

Det är konstigt, när man jobbar så längtar man efter att få tid att strosa runt på stan utan någon tid att passa, men nu kom jag inte ens på nåt att göra på stan utan bara gick för att fördriva tiden... Nåja, det är väl som Alfons farmor sa: Man måste ha tråkigt ibland för att kunna ha roligt sen!

Nu är klockan snart 20, Alfred har somnat, jag har lagat och ätit köttfärssås och spaghetti och ska nu kolla på "Himmel blå" på TV. Imorrn är en ny dag och då ska jag på mamma-baby-gympa på fm och hänga med Cassandra o Birka på em. Imorrn kväll ska vi inviga vår passertillsats till assistenten som vi fick i julklapp. Äppelmos ska det bli!

I fredags var förresten Linda o Albert här och de små herrarna lekte på en filt på golvet. (Nej, Alfred kan inte sitta än så han får nöja sig med att ligga på mage)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar