fredag 2 november 2012

En krypande lillebror och en frustrerad storebror

Igår tog Emil sina första krypsteg! Det gick lite trevande, men han tog sig ett par meter ändå! När han sedan skulle skynda sig så slängde han sig ner på mage och ålade sista biten - fram till Alfreds Duplo-bil-karavan förstås...

Det är inte lätt att vara storebror nu när Emil vill ha precis allt som Alfred har och det märker man på Alfreds frustation. Igår hängde nästan smockan i luften, men han är så snäll, Alfred, så det skulle väldigt mycket till om han skulle slå Emil tror jag. Men arg kan han bli!

Alfred gillar inte riktigt att leka i sitt rum själv utan vill gärna att jag ska vara med där - men där jag är måste ju Emil vara och det går absolut inte med alla spännande småsaker. Alltså är vi inte i Alfreds rum på eftermiddagarna - förutom nån gång när Emil sover, men det gör han sällan eftersom han alltid sover när vi hämtar på dagis och vaknar när vi kommer hem. Soffbordet har blivit en retreat för Alfreds leksaker - även om jag inte riktigt gillar att ha soffbordet som lekbord. Ibland när vi äter middag på kvällen tänker jag att det vore skönt att kunna stänga till mellan kök och vardagsrum. Inte av samma anledning som många andra, att slippa se röran i köket från vardagsrummet, utan för att slippa se röran i vardagsrummet från köket...

Hur som helst så dröjer det väl inte länge innan Emil även börjar resa sig (igår stod han på knä mot en pall) och då funkar inte soffbordet heller. Några tips från allmänheten?

1 kommentar:

  1. hahaha ja du.. Nelly vill ju ha allt som Isac har och eftersom hon rester sig och går ut med möblerna så funkar nästan ingenting som avspärrning..så vi har helt enkelt gjort så att alla leksaker som Nelly inte kan leka med är på Isacs rum och vill han leka med dem så får han vara på sitt rum :)
    Tog en vecka med lite gnäll "jag vill inte vara där själv" men efter det så e det inga problem :)

    SvaraRadera