torsdag 25 februari 2010

Hemmalekar

Vardagslivet i Lund lunkar på. Den här veckan har det varit lite spänning inblandad eftersom vi bjudit på ett hus. Men vi gav oss till slut så nu letar vi vidare igen...

I måndags var Linda & Albert hos oss. Man märker att grabbarna börjar få ut mera av varandra nu och Alfred är inte alls lika rädd för Albert längre, vilket är skönt! Här undersöker de pallen med stor noggrannhet. På tisdag ska jag passa dessa två herrar själv hela förmiddagen eftersom Linda ska på utbildning med jobbet. Rapport kommer nästa vecka...


I stället för att fokusera på maten som ligger på skeden är det väldigt roligt att snabbt och hårt bita tag i skeden när den kommer in i munnen. Genom att röra käkarna fram och tillbaka kan man sedan få skedskaftet att åka upp och ner. Det är jätteroligt! Dock tar själva matningen liiite längre tid just nu...

Skåp och lådor är underhållande!

Med filtar och lakan på tvättställningen blir det till en rolig koja som man kan krypa fram och tillbaka och leka titt-ut i!

Igår kom min kusin Anna på besök från Göteborg. Alfred fick hälsa på sin blivande syssling inne i magen!

Idag har Alfred och jag varit en runda på stan och även tittat in på bokrean. Det var inte helt lätt att ta sig runt bland alla hyllor och människor med vagnen så jag fastnade mest på barnavdelningen där jag kände att folk hade mer förståelse :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar