lördag 16 januari 2010

Tredagarsfeber

Det visade sig att febern i måndags kväll inte berodde på tänderna utan var en "Tredagarsfeber". Vi började misstänka det när han haft 39-40-graders feber i två dygn - och mycket riktigt, på torsdageftermiddagen försvann febern lika fort som den kom. Kvar fanns lite röda prickar på kroppen, vilket tydligen är tecken på denna Tredagarsfeber.

Trots den höga febern var vår lille prins ändå vid ganska gott mod. Han vände och vred sig lite mer på nätterna och vaknade lite oftare, men på dagarna lekte, åt och drack han nästan som vanligt. Fast lite mer "mamma-lämna-mig-inte-ensam-här-på-golvet-gnäll" var det nog ändå. Skönt att feber inte tar så hårt på barn iaf. Själv hade jag nog varit ett vrak med 40 graders feber!

Fast lite vrak var jag kanske ändå. Det tar på krafterna att vara ensam hemma med Alfred i 4 hela dagar utan att träffa en enda människa (ok, ICA-kassörskorna träffade jag 2 gånger ändå, men det räknas inte riktigt).

Vi missade både vår 10-månaders-kontroll på BVC och babysimmet. Babysimmet tog vi igen idag. Erold och Alfred badade och jag filmade. BVC blir på onsdag.

Det är fortfarande gå och stå som gäller för Alfred. Han övar sig nu på att stå vid något, typ en pall, ett lådhandtag eller en vägg och släppa en hand och flytta till något annat. Rätt som det är kan han också släppa båda händerna, men när han kommer på att han inte håller i nåt ser han gnäller han förskräckt och tar genast tag igen! Trots att vi vaktar honom så gott vi kan så är det inte lätt att undvika olyckor. Idag blev det en fläskläpp, fast det var när han försökte krypa och glömde flytta händerna framåt... Det är mycket man ska lära sig här i livet :/

Om ni undrar varför det inte varit några bilder på länge så är det för att jag inte hittat kameran. Men idag återfanns den under alla jackor i hallen. Så nu kanske det kommer lite bilder snart igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar